woensdag 11 november 2009

Post Florida

Het is even geleden dat ik hier van me liet horen, maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik een aantal berichten postte op de site van Ironmanagers. Vorige week waren we immers in Florida voor het afsluiten van het seizoen.

In tegenstelling tot vorig jaar geen 31 man aan de start. Doordat we al startten in Nice, Zurich, Neerpelt, Almere en Hawaii, trokken we met 6 atleten naar Panama City Beach.
Dat de groep sterk aanéén hangt, werd opnieuw duidelijk en dat alle 'virgins' hun doel haalden is prachtig!! Elkaar oppeppen en ondersteunen als het nodig is, is duidelijk een kenmerk van de groep die de laatste 4 jaar gegroeid is en nog steeds groeiende is.

Momenteel lopen immers nieuwe inschrijvingen binnen om binnen 3 jaar aan de start te staan van een Ironman!

Toch nog even melden dat Sofie Goos en Wim Van de Wielle het schitterend deden.
Olivier Esser (in Zurich net na mij) kon als 2e in de M25 vlotjes naar Hawaii.

Op ongeveer hetzelfde moment was Joerie bezig aan zijn Powerman Maleisië. Na alweer een aantal dagen vertraging (maar goed, in vergelijking met vorig jaar geraakte hij er tenminste) leverde hij een goede wedstrijd af. Hij speelde tijdens een bevoorrading echter een bidon kwijt en kon zich onvoldoende hydrateren. Dat betaalde hij in de tweede run cash en moest uitgedroogd opgeven.
Jammer, maar dit was geen topprioriteit meer. Hij kan nu van een welverdiende rust genieten in warme oorden!!

Ondertussen zit ik hier op mijn kamertje in Tucson, Arizona. Na gisteren van iedereen afscheid genomen te hebben, vloog ik via Atlanta naar Phoenix. Daar een nachtje geslapen en vanmorgen naar Tucson gereden. Dwars door de woestijn. Een lange baan tussen de cactussen!

Eens ingecheckt toch al een toerke gedaan op de velo. Na een 15' zat ik in de woestijn, richting Tucson Mountain Park. Eerst even de Starr Pas op en af. Daar wonen blijkbaar nogal wat toppers zoals Samantha McGlone, Leanda Cave en Hillary Biscay en Maik Twelsiek. Wie weet, loop ik die hier nog tegen het lijf.
Daarna nog wat verder gereden over de Gates Pass. Ongelooflijk prachtig. Een kronkelende baan tussen de rode rotsen met overal cactussen!! Eens boven kon je uitkijken over een machtige vlakte. Dan maar teruggekeerd want anders zou het wat te lang worden in die warmte (32°).

Na een kort bezoekje bij Heidi Jesberger en Heleen Bij de Vaate dan mijn zwemtraining gedaan in een openlucht bad. Ze hebben hier veel Olympische zwembaden, maar net als in Florida leggen ze de baantjes dwars om zo op 25yards uit te komen.

Voila, zo zit de eerste dag hier in Tucson erop. Nog wat werken en we kunnen een dutje doen om klaar te zijn voor een langer ritje morgen.

ciao
t

Geen opmerkingen: