donderdag 19 november 2009

Het parcours!

Hier zijn we weer met een verslagje. Dinsdag hield ik een rustdagje. We gebruikten die vooral om te rusten uiteraard, maar deden ook een hele mooie uitstap richting Superstition Mountains. Op een uurtje van Phoenix ben je in 'the middle of nowhere' tussen de rotsen en cactussen, met schitterende zichten op enkele meren daar. We aten in een typische saloon en voelden ons in een omgeving uit zo'n typische western-film.
's avonds dan mijn wiel opgehaald (toch maar een nieuwe tube opgegelegd) en 's avonds super lekker en super gezond gegeten bij een Italiaan in downtown Tempe.

Uiteraard kijk ik hier ook vooral rond in functie van volgend jaar. Een losloop parcours van 40' vond ik al op maandag, dit ideale restaurantje dus gisteren.
Vandaag, woensdag, stond dan verkenning van het fietsparcours op het programma. Samen met Lode Vaernewyck (samen met Yves Robberechts die ik maandag al tegen kwam, één van de 6 deelnemende Belgen) reed ik 1lus van 60km.

Hoe ziet het fietsparcours er uit?
Wel, eigenlijk vrij simpel en vrij saai. Eens uit de wisselzone neem je een 6-tal bochten (telkens na een langer stuk rechtdoor op vrij vlakke wegen) en dat brengt je ongeveer 12km verder. Vanaf dan is het 18km rechtdoor tot aan het keerpunt. Meestal is het hier wind op kop en het parcours is licht glooiend met op het einde iets meer bergop. In het heengaan heb je af en toe het idee dat je stilstaat. Als je rond je kijkt zie je immers absoluut niet dat het waait. Maar dat doet het zeker wel :)
Eens het keerpunt genomen is het stampen tot in Tempe, met dus meestal wind in de rug. Het zal vooral een mentale kwestie zijn en ook een kwestie zijn van je niet op te blazen en nog een beetje op souplesse te rijden. Maar goed, dat zien we zondag wel.

In de namiddag gingen we na wat rust nog wat shoppen. Dankzij Lode vonden we hier een mega sportwinkel met zalige prijzen. En met de dollar die zo laag staat, was het niet simpel om ons in te houden :) Daarna nog wat andere winkels (zo heb ik eindelijk het boek van Dean Karnazas te pakken) en na nog wat rusten, heb ik een deel van het loopparcours gedaan.

Het loopparcours is een grote 8-vorm waarbij je veel langs het water loopt en daarna 4 bruggen en een lange helling moet doen per ronde (3 rondes). Sommige delen doe je 2-maal, maar dan laten ze je wat op en af lopen, kwestie van wat variatie in het parcours te steken. Het leek mij een heel leuk parcours, al zullen alle hellingen wel doorwegen uiteraard. Ik liep slechts 45' en kon dus niet alles zien, maar heb toch al een mooie indruk!!

Morgen doe ik dan een deel van het zwemparcours. Daarna is het dan tijd voor registratie en zal het stilletjes aan dichterbij beginnen komen hé.

voila, tot de volgende

ciao
t

8 opmerkingen:

Jan De Vilder en Trui Vandepitte zei

Dag Tim en Sarah,
We volgen hier met stijgende spanning je voorbereiding op de wedstrijd van zondag. Het is wellicht een prachtige streek waar je bent. Als het kan breng eens wat informatie mee, als je tijd hebt tenminste. Kwestie van een van onze volgende uitstapjes te plannen. Terwijl jij je mentaal voorbereid zitten wij hier met spanning te wachten of Herman Van Rompuy onze Vlaamse eer en imago in Europa en de wereld terug wat kan opkrikken. Maar ik ben er zeker van dat je daar niet wakker van ligt, en 't is maar best ook. Wij zorgen ondertussen ook voor het milieu, want ze zijn vandaag onze zonnepanelen aan het plaatsen. Met je volgende elektrische auto kan je hier dan komen tanken (tegen ziekenbondtarief). Stel het supergoed zondag en vele groeten aan Sarah. Jan en Trui.

Anoniem zei

Hey Tim en Sarah,

Zo te horen verloopt alles naar wens. Wij beginnen stilaan ook af te tellen naar zondag. Zaterdag eerst nog ene drinken op feestje van onze Ironman Gino.
Heel veel succes zondag. groetjes Mario & Ariane

Anoniem zei

Hoi Tim, 'k Vroeg vandaag tijdens onze MrT looptraining aan Patrick (Bruynbroeck)hoe het nog met jou was. Nu thuis, zit ik vol interesse jouw blog te lezen. Arizona is een prachtige streek, 'k heb er ook al een paar keer geweest... Maar daar een Ironman !? Chapeau en heel veel succes. Ik probeer je te volgen via de site. Hopelijk voor jou kom je met een ticket voor Hawaii naar huis. Groeten Stefan Desmet (MrT)

Patrick Bruynbroeck zei

he Tim,

Al een tijdje volg ik je blog en kijk met spanning uit naar je prestatie van zondag. Zo tussen de regels krijg ik de indruk dat het wel goed zit. Derde keer goeie keer zeker... Ik duim zondag in alle geval mee!

good luck

Patrick Bruynbroeck

Anoniem zei

Hallo Tim,

met veel plezier en nieuwsgierigheid volg ik jou doen en laten in Arizona.
Het ziet er schitterend uit en lijkt mij leuk om volgend jaar daar ook deel te nemen.
Binnen de club van de ironmanagers leeft het al...
Dus verken maar alles zodat het een schitterend evenement wordt.

Verder kan ik je alleen maar veel succes wensen zodat je jou droom kan waarmaken.

We volgen je op de voet via de site van ironman.com

vele groeten
steven en Evelyne

Luc Ailliet zei

Hi Tim,

Heel veel succes dit weekend! We kijken met spanning en vertrouzen uit naar je resultaat.

Groet!

Luc en Virginie

Unknown zei

Hi Tim,

Ik ben woensdag met Oli gaan fietsen en hij zie me dat je nog nooit zo goed zat dus dat beloofd ! Ondertussen is Herman Van Rompuy dus inderdaad de eerste President van Europa geworden. De motivatie volgens Barosso was dat als je België kan besturen, je ook Europa kan besturen !
Dus je vertegenwoordigt nu de leading European Nation !
Als ik je blog leest voel ik dat je er klaar voor bent, dus go for it en hou het kopje goed!

Nick

Anoniem zei

Hey Tim,
Ik wens jou hééééél veel succes toe voor morgen.hopelijk niet al te veel stress maar wel een super goede vechtlust.GO FOR IT!!!!!!!!YOU CAN DO IT!!!!!!
T'is wel leuk je te kunnen volgen via je blog.
groetjes Belle