maandag 16 november 2009

Terug in de drukte

Ik ben terug in het iets drukkere Phoenix! Al valt dat al bij al nog wel mee hoor.
Maar na de absolute rust in Tucson die ik opzocht in mijn trainingen, keerde ik gisteren na mijn duurloop terug naar de wedstrijdlocatie.
Na een middagdutje en nog wat werken, was ik klaar om ook die rust letterlijk aan te passen.
Samen met de bende van Hannes ging ik immers kijken naar een NBA-wedstrijd!!
Phoenix Suns vs Toronto Raptors.
Ongelooflijke sfeer. Dat de Amerikanen zot waren, wisten we al, maar dit sloeg werkelijk alles. In iedere pauze werden er prijzen weggegeven, dansjes en shows opgevoerd, kortom publiciteit en sfeer alom.

Bon, na de traditionele volksliederen, begon de partij en de Suns stonden licht in het voordeel, vooral dankzij lokale superster Steve Nash. Tijden de eerste 3 quarters bleef het vrij gelijk op gaan tot de Raptors 5 punten pakten op het einde van quarter 3.
Vanaf het 4e quarter begon de sfeer er echt wel in te komen (ik denk dat de supporters tot dan meer interesse hadden in hun hot dogs) en op 5' van het einde stond het gelijk!
Uiteindelijk werd het nog mega spannend. Met 2 punten achterstand en nog 30" op de klok ging Steve Nash er nog eens voor. Punt en fout toegekend. Bij deze werd het 101-100 en ging het publiek volledig uit zijn dak. Mega grappig om te zien eigenlijk.
Maar goed, dit hebben we ook weer meegemaakt !!!

Vanmorgen dan vroeg opgestaan voor een zwemtraining in het Eldorade Aquatic Center. Buiten was het erg koud, maar het water was verwarmd, dus ideaal.
Ik deelde mijn baan met een Rus. Hij zei dat hij in Rusland (waar het nu sneeuwt) ook buiten traint. Het water is ook wel verwarmd, maar er hangt een damp boven het bad, zodat hij de overkant niet ziet. En als hij zijn pull buoy wil nemen aan de rand van het bad, is die bevroren :)
Dus, wat zitten wij dan soms te mopperen dat het in Wachtebeke eens koud is?

Voor de rest ga ik mij vandaag bezig houden met werken en alles rustig klaar zetten.
En tegen vanavond komt Sara toe! Na een lange reis zullen we allebei content zijn elkaar terug te zien!! Super dat ze erbij is!

ciao
t

4 opmerkingen:

luc Ailliet zei

Hi Tim,

Leuk om je traject daar te volgen. Het brengt leuke herinneringen aan mijn tijd daar terug. Goed om te horen dat je lijf je ondertussen weer het nodige vertrouzen geeft. Het staat in de cactussen geschreven dat je 't daar super zal doen. Wij duimen hier alvast. Vai vai vai! Luc en Virginie Ailliet

Anoniem zei

Hey Tim en Sarah,
Als er een even groot pretpark is zoals in PENHA BRASIl daar in de US,dan kunnen jullie nog eens deftig van de grond gaan hé.(sorry,maar jullie weten wel wat we bedoelen).Hilarisch gelachen daar.Misschien op dezelfde manier te werk gaan daar.Veel genieten ervoor en dan presteren op wedstrijddag zelf!!! Have Fun& Good Luck.
Mark & Sigrid,Caro.

Anoniem zei

Dag Tim,

hoe gaat dat als de coach atleet wordt?Wie coacht er de coach?
Ik denk ,wij met z'n allen...
Al zijn we niet fysiek aanwezig, we gaan stevig voor je supporteren.
Geef er een ferme lap op.

Grz,

Bart
BERGH

Anoniem zei

hey tim!
fantastisch dat je zo tot rust bent kunnen komen in tucson! goed idee om daar nog paar trainingen af te werken voor ironman in arizona.
moet knappe omgeving zijn.
veel succes en plezier gewenst!
tatjana en ik volgen jou op de voet!
raf