donderdag 3 januari 2008

Het nieuwe jaar goed ingezet

Zo, terwijl de goede voornemens gemaakt zijn en iedereen zijn beste wensen uitgesproken heeft, is ook het nieuwe sportjaar aangebroken. De doelstellingen zijn gemaakt en de wedstrijdkalender begint een vaste vorm te krijgen. Met andere woorden: er kan getraind worden!!
Mijn eerste doelstelling komt nu wel snel dichterbij. Ik ben de feestdagen vrij vlot doorgekomen met vooral wat loopkilometers. De laatste weken voor mijn marathon hou ik het fietsen en zwemmen tot een minimum (en eerder als recuperatietraining). Een goede 4 weken kilometers lopen, doet me echt deugd. Het ritme en goede gevoel komen snel terug. Na een eerste testje in Brussel, zal ik eind volgende week ook de halve marathon in Egmond lopen. Daarna wordt het afbouwen en de exacte kilometertijden berekenen.
Daarnaast zal ik ook moeten berekenen wat ik allemaal moet meenemen tijdens de race. Naast het feit dat er geen startboxen zijn (dat wordt drummen!), is er bij de bevoorrading enkel water en fruit. Het is duidelijk dat een marathon op enkel water niet echt ideaal is, dus zal ik maar zelf voor mijn energie zorgen. Liever op zeker spelen!!
Zo, straks nog een lange duurloop en we staan weer een stapje dichter bij ons doel!!
voor iedereen een sportief 2008 toegewenst

Geen opmerkingen: