maandag 14 januari 2008

Halve marathon: verslag en uitslagen

In Watervliet en Lier kregen de atleten een vlakke wedstrijd voor de voeten geschoven. Al was de wind natuurlijk wel spelbreker. Alle atleten deden het voortreffelijk en kunnen nu verder opbouwen. Zo'n wedstrijd is ideaal als test en ook om de trainingen eens te doorbreken.
Ikzelf trok naar de Noord-Hollandse duinen (Egmond aan Zee) om mezelf te testen. Tactiek was vrij belangrijk hier, want na 3km door het stadje moesten we het strand op voor 7km tegen de wind in beuken. Heel even ging ik mee met de ruime kopgroep maar besloot na 2km om niet te forceren en bij een tweede groepje aan te sluiten. Op het strand bleven we in dit groepje (in een zeer rustig tempo). Misschien had ik toch wat meer lef of risico moeten nemen en met de kopgroep meegaan, maar dat zijn uiteraard vijgen na Pasen.
Na een goede 10km spatte de wedstrijd open, eerst met een loodzware strook over 2km in de duinen. Ik kon mijn tempo wel wat optrekken, maar echt diep gaan ging niet (is ook te verwachten met mijn huidigen trainingsdoelen). Eenmaal op de verharde weg kon ik mijn tempo mooi houden en vrij lang bij een man of 3 samen blijven. Sara was ondertussen met de fiets tegemoet gereden, zodat ze wat kon supporteren. De laatste 3km was nog afzien, zeker met 2 klimmetjes op het einde. Na 1u14'38 kwam ik over de finish, als 51e.
Ik hou een dubbel gevoel over aan deze wedstrijd, maar misschien is dat wel ideaal nu, zo'n 2 weken voor Marrakech. Nu gaan we rustig afbouwen en zorgen dat we fris zitten voor de marathon!

Geen opmerkingen: