maandag 24 december 2007

Brussel

Afgelopen weekend liep ik nog eens een 10km wedstrijd. In het park van Laken was er in het voorprogramma van de internationale cross immers de 10km Gaston Roelants. Een ideale test in de richting van de marathon. Ik kon deze week al mijn trainingen vlot afwerken, ondanks een lichte stijfheid aan de heup. Die was tegen zondag volledig opgelost, zodat ik mijzelf kon testen op het mooie, maar glooiende parcours. De wedstrijd ging over 2 ronden over een totale afstand van 10,5km.
De start ging zoals verwacht vrij snel, waarbij ik een eerste groep liet gaan, maar in de afdaling weer kon aansluiten. Na een 2-tal km liep ik in een groepje met een 4-tal personen. Ook Geert Goddeeris (ken ik nog als trainingspartner van enkele jaren terug) liep erbij. Aan km 3 maakte ik allicht een tactisch foutje door vlot over te nemen (ik was gerecupereerd van de start), maar een halve kilometer verder, was een volgende tempo versnelling net een tikkeltje te snel. Langzaamaan moest ik het groepje laten gaan. Meter voor meter liepen ze weg, maar ondertussen kwamen ze achter mij niet echt dichter. Ik kon mijn tempo mooi onderhouden en op het einde nog goed versnellen. Voor een echt snelle 10km mis ik wat specifieke trainingen, maar met een tijd van 34'47 over 10,5km met een glooiend parcours ben ik zeker tevreden. Enkele jaren terug was dit mijn wedstrijdafstand, nu is dit al een lange spurt geworden. Maar wel eentje die me deugd gedaan heeft.
Nu gaan we nog wat kilometers lopen, samen met specifieke marathon tempo's. Binnen 3 weken loop ik net als vorig jaar de Egmond Halve Marathon. Een prachtige wedstrijd, met 7km over het strand en een zware duinen passage. Opnieuw een goede waardemeter!!
Aan iedereen prettige feestdagen!!

Geen opmerkingen: