vrijdag 24 oktober 2008

50



Morgen is het zover, dan wordt mijn vader 50.
De meesten die mij kennen, zullen wel weten dat ik een goede band heb met mijn vader. In mijn jonge jaren was hij uiteraard meer de vaderfiguur, die mij overal (op verschillende crossen of op een WK berglopen) begeleidde, maar de laatste jaren is hij meer vriend geworden.
Ondertussen ben ik nu een beetje zijn begeleider, al geldt dit enkel voor het sportieve (hij heeft nog altijd iets meer levenservaring :) )

Na een lange carrière als volleyballer, begon hij te lopen en liep enkele mooie marathons met een mooie PR van 3u07. De jaren daarna bleef hij lopen, maar staken blessures af en toe wat stokken in de wielen. Enkel lopen is natuurlijk vrij eenzijdig, en het was pas 2 jaar terug dat hij ook de triatlon microbe te pakken kreeg.
Hij leerde van 0 zwemmen en volbracht ondertussen 5 triatlons. Het belangrijkste is dat hij zich hierin goed amuseert, een nieuw doel heeft en veel minder gekwetst is. Een voorbeeld voor velen zou ik zeggen.

Het leuke is ook, dat we ondertussen samenwerken. Als acupuncturist runt hij samen met Sara een praktijk. Dus ook hier het evenwicht tussen werk en sport.

Morgen dus 50. Vandaar een kleine ode aan hem!! Ik heb enorm veel respect voor hem, en hoop echt dat ik op die leeftijd nog altijd veel kan en mag sporten!

Morgen dus een klein (rustig) feestje en dan zondag de vlieger op richting Panama City Beach. De troepen zijn er klaar voor!!

2 opmerkingen:

Stijn DR zei

tof intermezzo tim. leuk om te lezen & duidelijk dat de appel niet ver van de boom gevallen is! proficiat & tot zondag.

Anoniem zei

Tim en papa Tim: voor alles een leuke dag gewenst !
Ik wilde je vandaag nog bellen voor een praktische vraag rond begeleiding van een atleet die bij ons is komen testen doch in Gent woont. Aangezien het boeiende dagen zijn voor jou / IManagers ... stel ik voor dat je me even na alles mailt of contacteert? Het betreft pas effectieve coaching vanaf januari richting triatlon Frankfurt. Veel fun en goede resultaten verder,
Luk Bosmans