dinsdag 4 maart 2008

Olli had a great day!

Jawel, Olli heeft het goed gedaan! Met een knappe eindtijd van 9u55 was hij supercontent. Toen ik hem na de wedstrijd aan de lijn kreeg, was hij nog altijd aan het nagenieten. Je zou voor minder.
Met een snelle zwemtijd van 1u03'51 kon hij beginnen fietsen. Hij hield zich nauwgezet aan ons race plan en hield ook rekening met het feit dat de wind kwam opzetten in ronde 2. Met 5u19' zat hij heel close op mijn voorspelling (die ik hem niet meedeelde, aangezien ik al een jaar lang bezig ben om hem te laten focussen op zijn eigen wedstrijden, en dat hij dus niet alleen naar tijden moet kijken :) ). Op de marathon (zwaar parcours blijkbaar!) liep hij een heel behoorlijke 3u25. Sterk, heel sterk.
Zoals ergens gehoopt kwam hij hiermee net onder de 10u uit. 15e in zijn age group (5 slots voor Hawaii) en de volgende dag bleek dat hij voor een slot zo'n 7 minuten te traag was. Hem kennende is de motivatie dus nu al terug. Maar eerst van zijn reis genieten!

Een dikke proficiat Olli!

####

Alex en Philippe liepen op zondag de marathon van Barcelona. Alex deed dat met een grote groep van de Leielopers. Hij kwam tot 3u09.
Philippe liep zijn eerste marathon en kon zich ook perfect aan onze strategie houden. Met een heel sterke eindrush kwam hij tot 3u20!! Heel knap. Ook vrouwtje Ann debuteerde, en dit met 4u06. Alweer een geslaagd weekdend dus.

####

Zelf tenslotte sloot ik de week af met een leuke koppeltraining.
Een pittige fietstraining werd nog iets pittiger, gezien de plezante wind. En als je naar Oostende moet, dan blaast die nogal tegen! Maar goed, een perfecte training dus. In Oostende aangekomen vlug van outfit wisselen (terwijl nogal wat lopers ondertussen raar keken) en snel naar de start lopen van de 10 mijl Oostende - Brugge (deze keer wel wind mee). Aangezien dit mijn eerste deelname was, mocht ik midden in het pak gaan staan. Bij de start moest ik dus eerst nogal wat slalommen om ergens bij mijn niveau te komen. Maar daarvoor moest ik dus wel 3km vrij vlot lopen. Velen maakten echter de fout om met de rugwind TE snel te starten.
Ikzelf kon na een 6-tal kilometer met een leuk groepje meelopen. Met nog 5km te gaan begon iedereen rond mij plots te spurten en ik liet ze begaan. Ik verhoogde heel langzaam mijn tempo (die tempowisselingen zitten er duidelijk niet echt meer in :) ) en kon toch nog een goede laatste km lopen. Met een tijd van 55'50" (netto, op mijn chrono), net na een goede fietstraining, ben ik zeker tevreden. Dit was zeker een goede afsluiter van een goede week!!

Ondertussen is de volgende weeral gestart, en ook hier heel wat trainingen op het programma.
Gisteren deed ik een vetloopje, alvorens richting Mechelen af te zakken voor 2 Telenet-trainingen. Dat het project leeft binnen het bedrijf, is zeker plezant en zorgt er ook voor dat het enthousiasme groeit!

ciao
t

Geen opmerkingen: