maandag 10 maart 2008

Vlaamse Ardennen en Blaarmeersenloop

Zo, nog 1 week tot de clubstage op Mallorca. De laatste voorbereidingen worden getroffen.

Afgelopen weekend werd er nog goed getraind.
Op zaterdag was er een clubtraining. Met een groep van 20 man (en 1 vrouw!) deden we een hele mooie tocht door de Vlaamse Ardennen. Vertrekkend vanaf Gent Meeting Center reden we tot in Gavere, vandaar namen we prachtig glooiende wegen (het weer zat ons mee, dat moeten we erbij zeggen!). Er werd mooi in groep gereden (deel van de job :) ) en op de bergjes (Berendries, Arme Kleie, Ladeuze, Valkenberg, Wolvenberg,.. kon iedereen zijn tempo rijden. We eindigden opnieuw langs de Schelde met een mooie ploegentijdrit op het einde, met nog een 15' op souplesse uit fietsen. Het was heel plezant, en ook de spaghetti achteraf smaakte iedereen! Een ideale manier om het weekend in te zetten.

Op zondag trok ik naar de Blaarmeersen. Samen met Lieven en Kristoffel warmde ik eerst een goede 8km op. Zij zijn immers in voorbereiding op hun marathon in Visé, en ook voor mij deden de kilometers deugd. Dan snel naar de start, waar we een goede 16km voorgeschoteld kregen (parcours was wat gewijzigd). In het begin deed ik rustig aan, veronderstellend dat de 3 personen voor mij wel de 5km zouden lopen (jammer genoeg was dat maar voor 1 het geval :) ). soit, de eerste 2 waren te sterk, maar ik kon mijn tempo vrij goed behouden en liep samen met Gino Decock, die op het einde wat moest lossen, wat mij op een 3e plaats deed terecht komen.
Eens aangekomen dan nog goed losgelopen, zodat de kilometerteller vlot de hoogte inging.

In de namiddag dan op kraambezoek (duidelijk baby boom momenteel) en toekijkend hoe Tom Van Hooste even demonstreerde. Toch wel wat jammer dat het algemeen niveau op het BK cross de laatste jaren aan het verzwakken is. Vroeger waren alle toppers aanwezig op het BK, nu zijn de meesten er niet. Wat een top10 plaats dus niet meer vergelijkbaar maakt.

Dit weekend was er trouwens ook het BK winterduatlon. Een kolfje naar de hand van Rob Woestenborghs. Kort daarop volgde Bart Aernouts, dan Joerie en als 4e een sterke Kris Coddens. Duidelijk in volgorde van explosiviteit.
Jammer dat de Peet materiaalpech had, want zijn 1e lopen beloofde alleszins veel goed. We zullen hem toch iets extra moeten voorschotelen!

Geen opmerkingen: