donderdag 14 februari 2008

Begeleiding bedrijven


Foto van deze week is een lachende tweeling. Na wat blessureleed zijn ze alletwee weer supergemotiveerd!! Aangezien ze beiden ook starten in Zürich, zullen we veel samen kunnen trainen, wat we afgelopen weekend ook al deden.

#######

Naast individuele atleten en groepen begeleid ik ook bedrijven. Maandag nog had ik een interessant gesprek met Telenet. Samen zetten we een project op waarbij zowel een brede instroom als een ultieme doelstelling de 2 drijfveren zijn. 2008 wordt eerder als een testjaar gezien, waarbij de plannen voor 2009 voornamelijk afhankelijk zijn van het succes de komende maanden.
Naast een aantal doelstellingen in Vlaanderen (fietsen en lopen) wordt ook toegewerkt naar de Escape from Alcatraz Business Trophy. Een aflossingswedstrijd nabij het mythische Alcatraz!! Van een uitdaging gesproken.
Hoe dit allemaal verloopt, zal je hier allemaal kunnen volgen

######

Dergelijke projecten zijn altijd op maat van het bedrijf. Ieder bedrijf heeft immers een andere doelstelling.
Enkele punten die echter telkens terug keren zijn: team building en het sociale aspect, gezondheid en een antwoord geven aan stress op het werk, motivatie.
Van hieruit wordt dan een overleg een structuur opgezet, waarbij goalsetting, begeleiding en het groepsgevoel uiteraard centraal staan.

Is ook jouw bedrijf hier misschien in geïnteresseerd? Neem dan zeker contact op!

#######

Afgelopen weekend werd er trouwens duchtig op los getraind.
Zaterdag was er clubtraining. De training bestond uit een brok krachttraining op en rond de Edelare. Iedereen werkte individueel (aantal keren en tempo) zijn of haar training af, en ik zorgde ervoor dat iedereen dat op de juiste manier reed. Op die manier reed ik met iedereen wel eens mee. Daarna volgde een vlak stuk via de Schelde terug naar Gent, waarbij Olli af en toe een tempoblokje moest doen. De anderen hadden dus een brommertje om zich aan te hangen.
Op zondag dan was er een mooie tocht rond Dendermonde met opnieuw Olli, Loic en de Veldies, maar dit nadat we al een prima zwemtraining achter de kiezen hadden.

Olli nadert trouwens D-day. Hij werkt alle trainingen heel goed af en staat waar ik wou dat hij stond. Het zal spannend worden op 1 maart!!

######

Ondertussen zijn heel wat trainingsmakkers van in mijn looptijd (die ik gelukkig nog af en toe zie) heel sterk bezig.
David Stevens werd voor de 4e maal Vlaams Kampioen 3000m indoor
Gert Van Poucke is weer goed aan het trainen en start zondag in Lokeren. Ik hoop dat hij vooral zichzelf verbaast!
Joerie Vansteelant rijdt en loopt de kilometers bij elkaar in Zuid-Afrika, en volgens dat ik lees gaat het niet traag ginder.

Allemaal leuk om te lezen dus!!

Voila, zaterdag startfeest van de Ironmanagers. Dan zijn we ook effectief vertrokken voor het nieuwe sportjaar!!

De marathonmannen voor Sevilla gaan dan hun taperweek in!!
Wordt dus eveneens vervolgd

Ciao
t

Geen opmerkingen: