zaterdag 3 november 2007

New York: een eerste update

Ik ga maar onmiddellijk binnenvallen met een understatement: New York is indrukwekkend!! In alle opzichten. Het is natuurlijk een cliché, maar je komt effectief ogen te kort om alles te kunnen volgen.
Woensdag zijn we na een goede vlucht (en opvallend vlotte douane-controle) in een mega-jeep aangekomen in ons hotel, vlakbij Ground Zero. Na wat uitrusten zijn we als echte toeristen een rondrit gaan maken in Lower en Upper Manhattan. Al zittend konden de benen toch wat rusten en kregen we een heel goed overzicht van wat Manhatten allemaal te bieden heeft. En geloof me, dat is heel wat!! Empire State Building, Times Square, Madison Square Garden, Rockefeller Center,.. noem maar op. Kortom, voor een eerste dag waren we al heel wat indrukken rijker.
Donderdagochtend was ik al om 4u30 wakker, dus besloot ik maar om 5u een verkenningsloopje te doen. Ik dacht de enige zot te zijn, maar tijdens mijn schitterende run langs de Hudson rivier ben ik zeker 50 collega's tegengekomen!!! Om 6u zag ik zelf een groepje triatleten vertrekken voor hun fietstraining. In België effectief ondenkbaar. Het verschil in mentaliteit is hier inderdaad enorm. Ofwel zijn er hamburgers vretende cultuurbarbaren, met aan de andere kant dan de sports people.
Na een schitterend ontbijt zijn we dan vertrokken naar de Marathon Expo in Jacob Javits Center. Hier waren uiteraard alle merken vertegenwoordigd, wat toch altijd eens plezant is om in rond te lopen. In de namiddag zijn we dan wat gaan shoppen rond Central Park. De Apple-store (jaja de nieuwe iPhone is hot!), Niketown en dergelijke!!
De marathonlopers naderen ondertussen hun wedstrijd. We zijn hier met 6 (Mark en Martin lopen voor Prodac, Geert is Ironmanager, en Sigrid, vrouw van Mark, en Christophe zijn er voor de mentale steun). Mark, Martin, Geert en ikzelf zullen dus lopen. De zenuwen beginnen licht te stijen. Mark en Martin zijn uiteraard wat onzeker voor hun eerste marathon, want in het laatste jaar zijn ze veranderd van niet-sporters, naar mensen die het lopen nu al niet meer kunnen missen. Maar een gezonde portie stress kan geen kwaad. Alle voorbereidingen lopen momenteel perfect en ik zal er voor zorgen dat ze zondag met fris hoofd en benen kunnen starten.
Zo, tot hier een kort eerste verslag. Ik probeer ook nog wat foto's te plaatsen.

Geen opmerkingen: