maandag 19 november 2007

Kasterlee: leuke overwinning en tevreden atleten

De marathon van Kasterlee is zwaar (dat lijkt me een understatement). Deze wedstrijd (met grote delen off road, veel slijk, een reeks bergjes en een zandstrook) is echt wel pittig, maar vooral ook enorm mooi. Tijdens de marathon liepen heel wat Ironmanagers hun eerste marathon, waarbij ze allemaal moe maar tevreden over de streep kwamen. Aan allemaal een dikke proficiat.
De halve marathon stond voor enkele van mijn atleten aangeduid als test. Olivier testte voor de marathon van Terneuzen. We zagen dat het goed was. Peter kende een moeilijke week, waarbij we door ziekte enkele rustdagen dienden in te lassen. Dat liet zich nog wat voelen zondag, maar deze week bouwen we terug verder op richting Hel van Kasterlee. Pieter deed dan weer een eerste test in zijn opbouw. Ook hier goed nieuws, dus we kunnen verder doen op de ingeslagen weg.
Ook ikzelf nam deel aan de halve marathon (kwestie van een eigen test te combineren met het aanmoedigen van mijn atleten). Ik wou tot 15km met heel wat reserve lopen en dan versnellen. Op reserve kon ik vrij vlot met met de kopgroep. Tot km11 liepen we voornamelijk langs veldwegels en asfalt, zodat het tempo in de kopgroep vrij vlak was (met 5man bleven we lange tijd samen). Rond de 11e km plaatste lokale held Jan Daems een versnelling bergop. Ik reageerde en trok meteen door. Eens in het bos hield ik het tempo hoog (er van uitgaande dat Jan net achter mij liep). Even verder kwamen we weer op de weg en merkte ik dat ik Jan kwijt was. Ik bleef mijn tempo lopen en liep verder uit op het duo Daems-Coopmans. De vele stukken in het bos was toch ieder zijn tempo lopen (en de beste weg zoeken). De laatste kilometers forceerde ik niet meer. Hoewel de 2 achtervolgers elkaar aan het opjutten waren kon ik vlot stanhouden en hield aan de meet een kleine halve minuut over. 1u15'16 is geen toptijd, maar dat was ook de bedoeling niet. Dit was een goede test en de overwinning is leuk meegenomen. Nu verder trainen is de boodschap!

Geen opmerkingen: