dinsdag 6 november 2007

ING New York City Marathon

VoilĂ , het zit erop! We zijn alweer thuis na een uiterst geslaagd sportweekend!
Terwijl wij zaterdag voor de nodige rust zorgden kon ik Marc Verbeeck volgen bij zijn debuut op de Ironmanafstand. Met een schitterende zwem- en fietsbeurt, moest hij enkel toegeven in het lopen, om zo te eindigen in 11u30. In het begin wat ontgoocheld, maar ondertussen is hij al weer klaar voor een volgende uitdaging (na de nodige rust uiteraard).
Op zondag morgen was het dan aan de marathonlopers. Mark en Martin van Prodac konden gedurende 30km mooi samen blijven. Daarna was het ieder voor zich. Mark eindigde zijn marathon in 4u46 en Martin iets verder in 4u55. Prachtige resultaten voor die mannen! Wie had dat gedacht een klein jaar geleden?
Ook Bruno, Peter, John, Els en Bart konden hun marathon goed volbrengen. 's Avonds gingen we iets eten en de ene zag er wel wat frisser uit dan de andere.
Zelf startte ik samen met Geert. Zo'n 2 minuten na de toppers mochten wij eraan beginnen. Tot 15km bleven we samen, waarna ik een klein beetje versnelde tot km30. Vanaf daar ging ik over naar een vlot tempo. Aan km40 zag ik dat ik misschien toch nog net onder de 3u kon duiken en op het heuvelde parcours aan Central Park versnelde ik nog wat zodat ik eindigde in 2u59'36". Achteraf valt de stijfheid heel goed mee. Geert deed het ook goed en eindigde in 3u17'20.
Al bij al dus een schitterende ervaring!!!

Geen opmerkingen: