dinsdag 28 augustus 2007

Mooie prestaties

Dit weekend toch weer een aantal mooie prestaties die het vermelden waard zijn. Naast de schitterende 5e plaats van Kim Gevaert op het WK atletiek (absoluut top!), bewees Michael Dewilde zijn capaciteiten nog maar eens in Viersel en won daarmee ook het Niet-Stayercircuit van 3athlon.be!! In Zofingen presteerde Loïc Hélin super. met zijn 3e plaats verbaasde hij iedereen, maar toonde vooral aan dat jaren van doorgedreven training uiteindelijk uitbetaald worden. Proficiat Loïc!
Koen Maris won de wedstrijd en snoerde daarmee heel wat criticasters de mond. Hij nam loopbaanonderbreking om zich volledig op zijn sport te kunnen focussen. Voor Bloso en het leger was hij immers niet goed genoeg. Een beetje revanche dus.
Benny Vansteelant en Gordo Byrn (zie www.gordoworld.com) bewezen dan weer dat absolute toppers ook maar mensen zijn. Benny moest met maagkrampen opgeven in Zofingen, terwijl Gordo (door zichzelf tot favoriet uitgeroepen in Ironman Canada) door een mindere marathon (reden weet ik zelf nog niet) zijn kansen voorbij zag gaan.
Intussen geneest mijn blessure maar traag. Gerardmer komt akelig dichtbij. Vrijdag werd nog aan een gebroken rib gedacht (foto's gelukkig negatief). De beslissing zal dit weekend vallen: ik moet vlot 3km kunnen zwemmen, anders wordt starten zinloos. Sowieso start ik nu dus vooral om ervaring op te doen. Een topprestatie neerzetten in de gegeven omstandigheden lijkt me uitgesloten. Op het einde van de week dus meer hierover.

Geen opmerkingen: