donderdag 26 juli 2007

Iets uitgebreider verslag van de vakantiestage

Op donderdagavond vertrokken Sara en ik al naar het zuiden, om zo optimaal te kunnen profiteren van onze vrije dagen. Na een nachtrust halverwege stonden we rond 15u in Luchon, waar de warmte ons wat overviel. Na een losloopje in de bossen boven Luchon werden we super vriendelijk ontvangen bij Sarah (vriendin van de Veldies) en Laurent, waar we een toffe avond beleefden.
Op zaterdag zat ik om 7u al met Laurent op de fiets. Hij was de ideale gids. Niet enkel voor deze training, maar ook om de lokaties te helpen zoeken voor alle trainingen die ik de komende week wou afwerken (met de andere mannen). Na de training namen Sara, Sarah en ikzelf de rugzak en trokken de bergen in voor een pittige wandeling. Schitterende omgeving!! 's Avonds zetten we ons tentje op en beleefden een wilde nacht (door de storm :) ). Zondag heel vroeg opstaan (prachtige ochtenfoto met 3 heel frisse mensen volgt) en stapten rustig naar beneden. Daar schreef ik me in voor 'La Crémaillère'. Deze bergloop was ik toevallig tegen gekomen en het leuk me wel een leuke training/uitdaging. In tegenstelling tot de berglopen waar ik reeds aan deelnam was het stijgingspercentage niet 10% maar wel 20% met een maximum van 28%. Pittige kost dus. Met mijn 56'37 over 5,5km eindigde ik 27e op een 250 deelnemers. Leuke, maar vooral zware ervaring. Ik was blij toen ik de vrouwen (en honden) boven zag. Gelukkig mocht ik met de lift naar beneden.
In de namiddag kwamen de Veldies (Stijn en Debbie, Stefaan en Toon :) ) en Olivier en Sofie ook toe. We trokken naar een meertje. De vrouwtjes om te aperitieven en wij om los te zwemmen en los te lopen.
Op maandag stond de eerste goede training op het programma. Met zijn vijven vertrokken we in St-Girons om een groot deel van een Tourrit af te werken. Toon keerde na een uurtje terug (als basketter zat hij voor de eerste keer op een koersfiets, maar toonde toch zijn uithoudingsvermogen!!) en ook Stijn (die wat ziekjes was) sloeg na 2 cols huiswaarts in. Na de Portet d'Aspet en de Col de Menté was de Port de Balès een zware brok. We waren dan ook blij dat we richting Luchon mochten afdalen. Mooie training in een prachtige omgeving!!
Op dinsdag een plezante looptraining met wat langere tempo's bij le Mourtis. Hier liepen we constant bergop en bergaf. Goede krachttraining met toch lichte stijfheid tot gevolg (voor de één al wat meer dan voor de andere). In de namiddag nog een zwemsessie in een meer. Toch wel veel aangenamer in zo'n schitterende omgeving zwemmen dan in de Blaarmeersen hoor!
Op woensdag hadden we een verkenning van het fietsparcours van de duatlon gepland. Af en toe in de mist beklommen we de Col de Menté langs beide zijden en merkten dat het parcours (inderdaad, wat had je gedacht) geen meter vlak was. Maar wel een schitterende lus!! Na het fietsen nog wat loslopen en we waren klaar om naar de thermen te gaan. Wat hammam, jacuzzi,... is zowel voor lichaam als geest zalig. En Sara was blij dat ze mij voor een hele middag voor haar had!!
Op donderdag een looptraining en losfietsen (doet wel deugd om ook eens vlak te fietsen) met een wandeling er bovenop.
Op vrijdag waren Loïc en Tinneke ook aangekomen. Terwijl zij nog wat uitsliepen en later ook de Thermen bezochten gingen wij voor een lange zwemtraining naar het Lac de Loudenvielle. Ideaal, maar in het begin wel wat frisjes. De canyoning erna cancelden we, zodat het een relatief luie namiddag werd. Kan ook eens deugd doen.
Op zaterdag enkel wat loslopen-wandelen op het eerste en tweede loopparcours. Gene zever, echt berglopen (maar wel plezant uiteraard!!)
Op zondag dan de wedstrijd: hier kom ik apart op terug. Ik kan wel al zeggen dat ik met mijn 22e plaats in 4u43'37 heel tevreden was!!!

Geen opmerkingen: