dinsdag 12 juli 2011

Verslagje Roth


Na heel wat weekends en races als coach langs de kant, was het nog eens mijn beurt om in actie te schieten. Terwijl ook de wedstrijden in Aywaille, Lyon en Sluis plaats vonden, trok ikzelf met enkele atleten naar Roth.

Als Hawaii een speciale sfeer heeft, dan kan Roth alvast ook meetellen. 3500 individuele starters (gelukkig in verschillende waves) en massa's supporters en ambiance!

Op donderdag was ik al vertrokken met Mario om rustig alles voor te bereiden en nog wat rustige taper trainingskes te doen. Aan de Expo kwamen we ook Dominic tegen, die er helemaal klaar voor was. Op vrijdag volgden dan Tom en Luc, Stefaan en Erwin en in ons hotel zat ook de volledige Code Roth- groep van Luc Van Lierde, genoeg volk om elkaar te motiveren dus.

Om 6u30 lagen we klaar voor de start. Dominic lag vlak bij mij en we waren klaar voor een lange dag. Na een iets te rustige start van mezelf, kwam ik in een goed ritme en zwom constant heel relax. Na het keerpunt konden we vlak langs de kant van het kanaal zwemmen, waar massa's supporters ons toeriepen. Nog even een keerpunt na de brug en ik kon uit het water stappen. Opnieuw 53' dus alvast mooi vertrokken. Eens op de fiets riep Jurgen me dat ik 62e lag.

Na de eerste kilometers wat tempo zoeken, kwamen we in een klein groepje met ook Dominic en Peter Laureyns. We hielden een mooie afstand, maar ook een mooi tempo en zo gingen we vlotjes door de eerste ronde met als hoogtepunt de Solarberg waar de ambiance werkelijk super was!
Hop, de 2e ronde in en hier kwamen ook de relay-teams net op het parcours. Nog opgefokt van hun start reden ze eigenlijk meer in de weg en was het meer uitkijken om niet te dicht te rijden, dan we de ronde daarvoor met een man of 5 heel relax reden. Maar goed, de 2e ronde ging ook nog heel vlot en op de Solarberg reed Dominic een beetje weg. Doordat het parcours maar 1m breed is en ik wat verder zat, kon ik niet meegaan, maar dat leek me ook niet echt nodig op dat moment.

Na een vlotte wissel kon ik na 5u45 beginnen lopen. Droomscenario dus eigenlijk. Samen met Johan Smolders vertrok ik voor het loopnummer, maar hij ging iets te snel naar mijn goesting. Ik had wat last van de onderrug en wist dat ik enkele kilometers nodig had om in mijn ritme te komen. Richting kanaal en daar kruisten we de eersten als. Raelert vloog werkelijk!
na een km of 10 kwam ik echt goed in mijn ritme en liep weer heel wat volk voorbij. Mogelijks liep ik hier iets te vlot, maar het voelde zeker ok. Na 14km lag ik nog perfect op schema voor een marathon van 3u, maar rond km 24 begon ik het wat lastig te krijgen aan de maag. Wat meer vertragen aan de bevoorrading het tempo wat laten zakken hielpen wat, maar een plasje deed pas echt deugd. Opnieuw in het ritme proberen komen dus, maar het begon toch pijn te doen aan de beentjes.

Met nog enkele km te gaan, kwamen Peter en Johan me opnieuw voorbij en was het afzien, maar de finish kwam dan toch dichterbij! 54 seconden teveel had ik nodig voor de magische 9u grens, maar ik was alvast wel blij met het gevoel en de kleine revanche op mezelf na Lanzarote (maaglast).
Ik mag voor mezelf concluderen dat ik op niveau presteerde, maar dat ik voor de lange afstand nog iets meer diesel moet worden en mijn loopstijl allicht nog iets teveel die van een loper is. Maar goed, eerst wat nagenieten en dan zien we wel.

Verder ook nog even vermelden dat Dominic doorstoomde naar een super 8u49'02!! Super knap gedaan.

Ook de andere Ironmanagers deden het super. Tom dook met 9u43 dik onder zijn PR, net als Mario met 10u40. Erwin en Stefaan hadden het iets lastiger, maar deden het meer dan voortreffelijk! Jules speelde super-supporter!

Ook alle Code Roth atleten finishten, de meesten zelfs in de gietende regen: respect voor alle 7 !!!

Nog een dikke merci aan alle supporters en vooral de familie, en Jurgen en Roos dan !! Uiteraard ook dank aan BeWa (Bert Wauters) voor alle foto's!

Tenslotte nog een dikke merci aan de sponsors: voor hun steun, maar ook voor hun betrokkeheid het ganse jaar door!

ciao
t

Geen opmerkingen: