donderdag 5 mei 2011

Lissabon en BK ploegen


Afgelopen weekend trokken we naar Lissabon voor de halve triathlon. Een prachtige stad die ervoor zorgde dat ook heel wat partners mee reisden. Het werd een heel gezellig weekend met veel plezier, veel zon en ook veel regen op wedstrijddag.

Het zwemmen vond plaats rond Oceanario (grootste aquarium van Europa), om daarna 4 x een stuk autostrade op en af te rijden (vrij veel wind en toch wel wat heuvelend) en dan nog eens 4 rondes op de dijk te lopen.

Voor de meesten was dit een tussendoel op weg naar Lanzarote of Canada of Wales en voor sommigen ook een vroeg hoogtepunt van het seizoen.

Iedereen deed een hele goede race en zo konden we zondag nog genieten van een dagje city trip.

Voor mijzelf was het de bevestiging dat ik de laatste weken goed aanpakte. Na enkele vermoeiende weken dan (het begin van het seizoen brengt wel wat zorgen mee voor een coach) zorgde ervoor dat ik vooral koos om veel te rusten. De conditie zat wel goed, maar extra trainen zou eerder afbouw dan opbouw betekend hebben.
Met 2 weken heel weinig training en nog wat zware weken, vertrok ik naar Lissabon met als doel vooral te genieten.

Dat deed ik ook en zo kon ik mijn wedstrijd mooi opbouwen om 16e te finishen. Nu ontspannen verder werken naar Lanzarote !!!

####

Op het BK ploegen werd er flink gesport en ook flink gediscussieerd! Een mooie overwinning voor ETZ bij de heren en SMO bij de dames in de duatlon zorgde alvast voor een mooie opening van de dag.

Bij de triatlon volgde dan een diskwalificatie voor SMO dames en een mooie 3e plaats voor een half gehavende SMO ploeg!!

####

In Tsjechiƫ pakte Lieselot Decroix haar eerste overwinning in een UCI koers, dus alvast een mooie beloning voor haar al mooie seizoen tot nu toe!!

In Houffalize MTB wedstrijd dan weer een mooie wedstrijd van Jarno Weemaes en een schitterende 2e plaats voor Kevin Panhuyzen


Tot de volgende!!!

ciao
t

Geen opmerkingen: