donderdag 30 september 2010

Kona Aquatic Center


Vanmorgen trok ik voor de verandering eens naar het Kona Aquatic Center. Heel mooi zwembad waar het aangenaam trainen was. Iets kortere en vlottere blokjes ipv opnieuw in de oceaan te zwemmen. Je mag hier trouwens gratis zwemmen! Dat zouden ze ook in België eens mogen doen!
In de baan naast mij lag opeens Wim Vandewielle! Goed hem terug te zien. Morgen gaan we alvast de oceaan nog eens samen onveilig maken.
Toen Wim vertrokken was, zwom ik nog wat verder en kwam er mij een andere atleet in mijn baan vervoegen. 't Was Ronnie Schildknecht! (voor de leken: meervoudig winnaar Ironman Zürich). Op zich natuurlijk super dat wij gewoon met de toppers kunnen meetrainen (al is dat natuurlijk relatief, maar in het zwemmen kon ik nog mee met Ronnie :) ). In andere sporten is dat vrijwel onmogelijk!!

Na het ontbijt dan richting fietsenmaker. Tijdens de vlucht had mijn fiets blijkbaar toch een redelijke duw gekregen en er zat een slag in mijn groot kettinblad. Ook hier en daar wat kleine mankementen, zorgden voor een redelijke kost, maar wel een perfecte fiets. Ik kon dus met gerust gevoel de Queen K Highway op.
De belangrijkste trainingen zitten er thuis al op, hier is het vooral kwestie van acclimatiseren en zorgen dat je niet loom wordt door de spieren af en toe te prikkelen. Echt conditie bijkweken, daarvoor lijkt het me wat te laat!!

Ik kan trouwens terug blikken op een goede trainingsblok net voor Hawaii, dus daar kan ik zeker tevreden over zijn. Een Ironman-voorbereiding is toch altijd iets specifieks en enkele speciale trainingen (vb de Big Training Day) zorgen dan voor den fysieke maar zeker ook mentale opstoot die je nodig hebt.
Zelf deed ik nu een 200km rit, een zware trainingsblok die ik afsloot met de Buggenhoutbosmarathon in 2u57 en nog een rit in de Ardennen met stukken achter de auto. Allemaal trainingen die goed waren voor de moral.

Maar zoals ik daarpas in een magazine las: alles op Hawaii begint hier vanaf 0. De kaarten worden herschud en het is voor iedereen een lange dag afzien. Laat ons dus maar vooral daar op voorbereiden!

Voila, nog een beetje rusten en vanavond arriveren Karl Van Biervliet en Sophie. Michiel en moeder Chantal moesten hier ook deze avond toekomen, maar door de staking op Zaventem zal dat een dagje later zijn. Hopelijk verloopt alles relax, zodat hij en Stefaan rustig naar de wedstrijd kunnen toewerken!!

ciao
t

1 opmerking:

Luc Ailliet zei

Aloha. 't Ziet er daar prachtig uit Tim. Geniet er met volle teugen van, leg niet te veel druk op je schouders. Je komt daar sowieso nog terug! Good luck my man. Let the good vibes be with you! Groet, Luc Ailliet