maandag 17 november 2008

Overgang

Terwijl sommigen nog hun laatste wedstrijden van het seizoen afwerken, zijn anderen al opnieuw begonnen.
De marathon van Kasterlee is traditioneel een natuurloop, waar het weer natuurlijk een belangrijk aandeel heeft. Cristoph en Henk startten er en verbeterden beiden hun PR. Cristoph op hetzelfde parcours met 25 minuten en Henk vergeleek met de snelle Maasmarathon en was 4 minuten sneller!! Proficiat, ook zij mogen nu even rusten.

De veldrijders zijn natuurlijk volop in hun seizoen. Zo zagen we gisteren Sven Nijs naar de overwinning rijden in Gavere, bij afwezigheid van Niels Albert. Bij de D-renners train ik nu al eventjes Sam. Hij begon de crossen rustig (en vanop de achterste rij wegens nog geen punten). we bouwen rustig op en zaterdag kon hij al mee spurten voor de overwinning! Een mooie 2e plaats, die na een 5e, 4e en enkele 3e plaatsen komt. In januari staat het BK alvast met rode stip aangeduid!!

Ikzelf testte de conditie ook even in Cadzand. Bij een strand- en duinenloop (mag je vrij letterlijk nemen) liep ik vlot op de harde paadjes, maar vond moeilijk mijn ritme in het mulle zand. Mijn dichtste belagers liepen (zag ik gelukkig in de voorlaatste ronde) zo'n 50m meer naar links op het harde zand. Ik kon mij dus herpakken en in de laatste ronde ook daar lopen en een tweede plaats veilig stellen. Goede prikkel en eens leuk om de trainingen zo te onderbreken.

tot volgende week!
tim

Geen opmerkingen: