zondag 2 november 2008

Ironman Florida: wedstrijdverslag

De wedstrijd zit erop!! En hoe!
Een collectieve topprestatie waar we alleen maar van konden dromen. Met 31 aankomers op 31 man kunnen we uiteraard alleen maar spreken van een onverhoopt succes. Nu, ik had hier natuurlijk wel op gehoopt, maar je houdt altijd rekening met hier en daar een mindere dag.
Dit is dus een beloning voor 3 jaar hard trainen, veel opofferingen, en veel zoeken naar het juiste evenwicht!! Ik ben superblij voor allemaal. En de emoties aan de finish logen er ook niet om.

Het zwemmen verliep voor iedereen vrij vlot. Ik stond halverwege (bij begin van hun 2e ronde) en kon bijna iedereen zien.
Het is toch wel veel spannender om langs de kant te staan en zorgen te hebben voor 31man, maar ook constant een bevrijding als je ziet dat ze goed bezig zijn.

Eens het zwemmen gepasseerd was (tussen 55' en 1u30 voor de groep) met de auto het parcours afgereden. Met een chauffeur en 2 fotografen naast me, kon ik mij volledig toeleggen op mijn coach-taak. We konden iedereen vrij goed zien. Ze zagen er allemaal relax uit, wat niet van alle deelnemers kon gezegd worden. Het parcours is vlak met enkele rolling hills - secties, maar is wel gemaakt om heel snel te rijden. Stayer-groepjes konden niet vermeden worden, en ik vond dat er weinig Race Officials waren!!

Eens het lopen begonnen was, kon ik op mijn mega beach bike ook iedereen wat volgen. Het was vrij warm, maar iedereen werd nog eens extra gewezen op zout - en drankinname.

En dan het moment: De Finish! 31 man werden Ironman (al waren er al een paar die dit eerder mochten horen). Ik ga hier nu niet ingaan op alle individuele prestaties, want iedereen heeft het super gedaan. een lijst met de uitslagen kan je ook vinden op www.ironmanagers2008.be

De snelste tijd was 9u01 en de 'traagste' was 12u49. Mooie collectieve prestatie dus.

De groep hangt trouwens ook goed aan elkaar, wat na zo'n prestatie natuurlijk alleen maar versterkt wordt!

tot de volgende!!

ciao
t

1 opmerking:

Anoniem zei

Super coaching gedurende 3 jaar, Tim: met visie, met theoretische en praktische achtergrondinformatie, met goede tussentijdse testen, met realistische jaardoelstellingen, met variatie, met mate maar voldoende, op maat gemaakt, met super zwemcoaching, met één doel: iedereen goed laten finishen op 1 november 2008.
En vooral: met een 31 op 31 als resultaat. Proficiat en doe zo verder!
Michaël Geeraert