donderdag 21 augustus 2008

Usain Bolt - show

Ongelooflijk wat we gisteren te zien kregen op de 200m op de OS. De andere finalisten werden overklast, maar vooral de manier waarop vond ik indrukwekkend. Die loopstijl, die souplesse, die kracht die gecombineerd werd met ontspanning. Prachtige topsport.
Los van alle discussies over anti-doping agentschappen heb ik genoten van deze wedstrijden, evenals de wedstrijden van Michael Phelps.
Prachtig gefilmd trouwens ook alle wedstrijden!!!

Wat de Borlée-broertjes deden was ook wereldklasse. William Van Dijck verwoordde het perfect: vele Belgen kunnen een goede wedstrijd lopen, maar dat dan ook nog doen op de belangrijkste dag van het jaar is klasse. En dat op de leeftijd van 20jaar! Goe bezig, zou ik zeggen.

Het valt trouwens ook op dat in België altijd 4 jaar lang structuur en ondersteuning ontbreekt voor talentvolle jongeren. Maar om de 4jaar wordt er in de pers wel kritiek gegeven dat we geen medaille halen. Een andere aanpak zou misschien lonen, maar ja, dan moeten er wel drastische beslissingen genomen worden. En misschien beginnen met een positieve attitude, de mentaliteit dus!!
Ik word groen als ze op TV zeggen: ik hoop dat we de voetballers er kunnen van doordringen dat ze zich nog eens moeten opladen voor een medaille!!
Soit, hier kunnen we lang over doorgaan.

####

Ondertussen zijn wij definitief verhuisd en wonen we dus aan de kust. Ook mijn zwemtrainingen werk ik nu af in het Noordzeebad. In de zwemclub kan ik me wat optrekken aan anderen en zo mijn basissnelheid verhogen. Maar daarover later meer.

Ook aan de loopsnelheid zal ik werken, met hier en daar wat kortere wedstrijden in de winter, maar eens ik de planning defitief gemaakt heb, ga ik hier dieper op in.

####

Afgelopen week was trouwens wel plezant op sportief vlak:
Op maandag trokken we naar Surfers Paradise, waar we eerst een goede zwemtraining deden in Sluis en de avond afsloten met een BBQ. Het werd een heel gezellige avond!

Op vrijdag was er de triatlon in Izegem. Mathieu kon er voor eigen volk voor het eerst aantreden op de kwartafstand en amuseerde zich. volgend jaar zullen er dus meer Olympische afstanden volgen. Ook enkele Ironmanagers aan de start hier.

Op zondag was er dan een triatlon in Sint-Niklaas, waarbij vooral de dames enthousiast toonden dat triatlon in de lift zit!

Ondertussen dan weer goede berichten van Michael Dewilde, die na een val een week voor de MHC revanche op de situatie nam door een sterk bezette halve triatlon in Duitsland te winnen.

En aan de andere kant van de wereld (allez, bijna) is Loïc bezig met zijn laatste voorbereidingen op IM Canada. Alleszins veel succes Luke!!

Ook komend weekend staan er weeral wedstijden op het programma. Met Mr T en Damme-Brugge overlappen er 2 wedstrijden, maar dat zullen we niet aan ons hart laten komen.

Maar eerst dus nog de Olympische MTB- wedstrijd en de marathon.
We zullen ons niet vervelen!!

ciao
t

Geen opmerkingen: