zondag 13 april 2008

Plezante testdag

Gisteren dus de duatlon en triatlon in Oostende.

Laat ons beginnen met de duatlon. Dat de wind een belangrijke rol ging spelen, dat hadden we vrij snel door. Dat er ook een aantal toppers meededen, dat had ik ook rap in de mot :)
Ik ging voor een zware testdag, dus besloot ik om zonder Pyro's te fietsen, maar met fietsschoenen.
Het eerste lopen (ongeveer 5km) bestond uit 2 rondjes zeedijk. Met de wind op kop (en na een super start van Olli4 :) ) werd er vooral naar elkaar gekeken, maar eens met de wind langs achteren schakelden we 4 versnellingen hoger. Ik kon net aanpikken bij een ontketende Roel Pauwels, maar voelde toch dat dit wel een heel snelle prikkel was. Soit, er sloten in de tegenwind opnieuw enkele mannen aan, en bij de volgende 'vlieg'-strook was Roel weg met Dirk Verleyen. Ik kon net niet aanpikken en bleef bij Bart Verkaemer en Christophe Declerck. Zo liepen we de wisselzone in en dankzij een zeer slechte wissel van mij (en een snelle van een aantal Pyro-mannen) zaten we met een mooi groepje die vrij vlot rond reed. Iedereen deed zijn werk en Bart (die even weggereden was) raapten we op, maar Roel en Dirk waren gaan vliegen.
Op naar het 2e lopen dus. Hier wisselden de Pyro-mannen opnieuw heel snel. Ik kwam rustig op mijn tempo en plaatste een versnelling om zo een 3-tal man in te halen en op 50m van Benny Coopmans te komen. Benny hield mooi zijn tempo en ik kon wel heel dicht komen, maar hij wist ook waar de finish was!! Mooi gedoseerd van hem dus. 1 seconde te kort, voor podium. Maar geen probleem, was een goede test, na enkele weken van veel duurwerk.

Olli4 deed het trouwens ook goed. Na een brede basis (met voorbereiding IM NZ) zullen we nu enkele maanden wat meer intensiteit trainen! Mooi voorproefje gisteren met een 20e plaats.

####

In de namiddag volgde dan de triatlon. Als enige combi-atleet kreeg ik wel wat rare blikken, maar het was mij vooral om de training te doen.
Net als heel wat collega's kwam ik op mijn tijdritfiets bij de wissel. Wat niet mocht blijkbaar, want het reglement was veranderd naar een stayer-wedstrijd. Dus een tijdrittriatlon waarbij om de 30" gestart wordt met zwemmen, maar wel mag gestayerd worden. Ik snapte het niet goed, maar ging braaf mijn andere fiets halen.
Anderen hadden enkel maar hun tijdritfiets en mochten er mee rijden, maar mochten niet liggen!!! Strange

Goed, ik besloot (opnieuw als test :) ) zonder wetsuit te zwemmen en vooral niet te forceren. Ik was op 12'10 uit het water en kon naar mijn fietsje lopen. Daar heb ik gelukkig wel wat hulp gehad, want veel dash zat er niet meer in tegenwind.
In het lopen liep ik nog relatief vlot maar echt diep gaan zat er niet meer in. Soit, 1' trager dan in de voormiddag is nog deftig.
Hier eindigde ik uiteindelijk 17e. Proper dus als 2e wedstrijdje.

#####

Volgende week staat er Powerman in Horst op het programma. Daar zal het vooral zaak zijn niet in het rood te gaan en mijn koers heel rustig op te bouwen.

We zien wel waar we dan stranden

ciao
t

Geen opmerkingen: