maandag 6 februari 2012

Hivernales bis

Ondertussen zijn we alweer februari en is het nieuw jaar al goed opgeschoven.
Deze blog zal ik komende tijd vooral gebruiken voor persoonlijke ideeën / gedachten, terwijl ook de blog van PeakLevel op volle toeren draait.
Daar kan je terecht voor de multidisciplinaire kijk op de sport.

Met PeakLevel is mijn nieuw project alvast goed gelanceerd en het is leuk om de reacties hierop te horen. Het werken in team heeft alvast al zijn meerwaarde getoond.

Eén van de zaken die ik tijdens de eindejaarsperiode las en ook toepaste voor mezelf was het volgende: op 31 december heb ik mijn eigen doelen/voornemens voor 2012 opgeschreven. Bedoeling is dat ik deze pas opnieuw bekijk en evalueer op 31 december 2012.
Een goed idee om zelf te kijken hoe je evolueert op 1 jaar tijd!

Ik werd vorige maand trouwens 30, wat me ook eens deed evalueren hoe de laatste 5 jaar verliepen en waar ik over 5 jaar wil staan. Een hele boeiende denkfase die iedereen af en toe eens zou moeten doen!

Op professioneel vlak wil ik dit jaar uiteraard dat PeakLevel verder ontwikkelt. Het is een prachtig concept waarbij we veel mensen kunnen helpen hun doelen te verwezenlijken. Het feit dat we die mensen als team kunnen helpen, is een heel leuk uitgangspunt!

Op sportief vlak heb ik voor mezelf enkele doelen uitgeschreven die zich beperken tot 2 specifieke dagen. Het is sowieso al vrij druk als coach, waardoor ik nog zelden atleet kan zijn en op die 2 dagen wil ik dan ook nog eens atleet zijn.

Gisteren was trouwens een leuk tussendoortje in de winter opbouw. Zoals de laatste jaren ook al het geval was, trokken we in groep naar het Zoniënwoud voor de Hivernales. Een prachtige loop die een uitstekende parameter vormt voor de huidige conditie. De laatste 3 jaar was er telkens een mooi duel met meneer Sleutel, maar dit jaar was hij niet paraat voor de sleutelwedstrijd. Maar na de eerste klim en afdaling was duidelijk dat Francesco Veloso zijn plaats innam voor deze editie! Ik voelde me een pak sterker dan verleden jaar en kon na 8km wat weglopen maar Francesco kwam mooi terug. Op de glooiende stukken in de sneeuw (prachtig trouwens!) waren we elkaar waard. In de spurt zou ik normaal mijn mannetje moeten staan, maar blijkbaar had hij toch nog een extra cartouche in zijn zak of mss was ik iets te voorzichtig. Soit, 3e is alvast mooi op dit moment!! Binnen 3 weken Trail by the Sea, op aanraden van nieuwe trailrunner Peter Vermeulen. In november viel de eerste trail alvast mee, dus hopelijk meer van dat!!

Daarna trekken we naar betere oorden voor de voorjaarsstages. We zijn volop bezig met de voorbereidingen en dat ziet er alvast goed uit!

Tot een volgende!!

ciao
t

Geen opmerkingen: