woensdag 29 juli 2009

Zurich en de next weeks



Het is hier een tijdje stil geweest.
Terwijl vele atleten na hun Ironman een korte rustpauze inlassen, peppen andere atleten zich dan weer op voor de Marc Herremans Classic of Eupen van komend weekend.

Naast de triestige vaststelling dat dergelijke evenementen knal op dezelfde datum vallen, zullen we allicht 2 mooie wedstrijden krijgen.
Ik zal zelf in Antwerpen de Ironmanagers naar voor schreeuwen en dan zal ik wel in verbinding staan om te horen hoe de dames en heren het er in Eupen vanaf brengen.

Maar eerst nog even terug naar IM Zürich.
Voor een aantal clubgenoten hun eerste IM !!! Heel wat verslagjes vind je hier terug.
Normaal gezien was het de bedoeling dat ik een verslagje van langs de zijlijn schreef, maar een 10-tal enthousiaste Ironmanagers, een bordje met 'nog 5 startplaatsen' en een gevoel van 'waarom niet?', zorgden ervoor dat ik zelf uiteindelijk ook aan de start stond.
Geen stress, niets te verliezen en enkel uit op genieten. En dat was het ook: de eerste keer Heartbreak Hill was gewoon kicken! Door de mensenzee naar boven als een echte TdF-held. Super!!
Daarvoor had ik al een degelijke zwemtijd neergezet met een snelle wissel en we waren vertrokken voor de 180km. Met een vlotter gevoel dan vorig jaar (in natuurlijk iets beter weer :) ) reed ik naar 5u00, waar ik zeker tevreden mee was.
In de afsluitende marathon voelde ik dat ik wat friste ontbrak, maar met een eindtijd van 9u12 mag ik niet ontevreden zijn!
Het was niet ideaal, maar ik heb wel afgesloten met een goed gevoel, en dat was ook de bedoeling.

Dat ik dus niet naar hawaii ga, staat nu dus vast. Het is spijtig, maar er zijn ergere dingen in het leven. Ik werk rustig verder en ben ervan overtuigd dat ook dat wel goedkomt. De grens van 9u komt dichterbij, dus daar gaan we dan ook voor.

De planning voor het najaar krijgt stilaan ook vorm.
Beginnen doen we alvast komende zaterdag. aangezien ik al een tijdje ingeschreven ben voor Berlare, kom ik ook aan de start. Of ik volledig hersteld ben, zullen we ter plaatse wel zien. Indien dit niet het geval is, offer ik mij volledig op voor de Veldies, en die kunnen nogal lopen naar het schijnt :).

Op naar zaterdag Berlare en zondag hopelijk een topdag over de ganse lijn.

We kijken er naar uit!!

ciao
t

Geen opmerkingen: