woensdag 8 juli 2009

Ironman gekte en nog wat meer

De coach motiveert zijn atleet/atlete, of is het omgekeerd?

Wel, het feit dat ik zowel coach als atleet ben, maakt dat beiden kunnen.
Het is uiteraard zo dat ik zoveel mogelijk mijn atleten probeer te motiveren, te sturen, af te remmen wanneer nodig,…
Maar wanneer ikzelf wat in de put zit, dan kunnen wat leuke prestaties van mijn atleten mijn motivatie weer opkrikken! Het was afgelopen weekend dan ook weer een druk gevuld sportweekend!!

En terwijl ik vandaag Armstrong net het geel zag missen (deze Tour wordt de max!), is het straks alweer tijd voor Ironman Zürich, waar opnieuw een aantal Ironmanagers aan de start staan van hun debuut op de IM!!

Maar eerst dus afgelopen weekend.

Hieronder een beknopt overzicht:

Klagenfurt
In Oostenrijk wou Dominic zijn eerste Ironman afwerken! En hoe… met een schitterende 9u02 werd hij niet alleen 2e in zijn age Group (na Joury Gokel!), maar pakte hij ook zijn ticket voor Hawaii. SMO dus met 2 naar Hawaii. Het groepje dikt altijd maar aan!

Frankfurt
In Frankfurt deed Filip een hele mooie wedstrijd. Hawaii zat ook in zijn hoofd maar met 9u35 kwam hij 10’ te kort. Volgend jaar nieuwe poging!!
Michel deed dan weer een hele straffe wedstrijd. Twijfel lijkt logisch bij een atleet, maar bij deze werd aangetoond dat dit ongegrond was en dat hij een mooie vooruitgang boekte. De 10u grens komt dichterbij!!

Wevelgem
Jesse komt van ver. Na een aanslepende blessure en oververmoeidheid kwam hij bij mij terecht. We bouwen traag op, heel traag (vaak te traag naar zijn goesting) maar langzamerhand kwam hij erdoor en begon progressie te maken. Na 2 koerskes stond afgelopen weekend de eerste duatlon op het programma. 3e overall en snelste fietstijd. Een mooie beloning! We beseffen uiteraard dat we er nog niet zijn, maar dit is een mooie stap.

Ook Filiep deed er een mooie wedstrijd en zette na een val enkele weken terug weer een mooie stap voorwaarts.
Ruben was er ook weer bij en is eveneens perfect op schema voor de volgende doelen!!

Chaumont
Joerie pakte er de overwinning in deze tijdritformule. Na ziekte en een rustperiode is de voorbereiding op Zofingen definitief begonnen!

Zermatt
Olivier Vanhoutteghem liep een mooie marathon!! Na een overstap van marathonloper naar triatleet (watch him!!) liep hij de Zermatt marathon als 21e uit. Na een leuke wandeling op donderdag  kon hij met stijve beentjes beginnen, maar deed het meer dan uitstekend. Dat ziet er dus goed uit voor de MHC.

Montagn’Hard
Jeroen is een Ironmanager die in Dallas (USA) woont. Na Ironman Nice in ’07 en vorig jaar Ironman Florida wou hij eens iets anders doen. Jeroen heeft familie wonen in de Alpen en ze maakten hem zo zot om een 105km lange trail te doen. Zondag was het zover….

Allemaal leuke prestaties dus, die de coach blij en trots maken, en doen inzien wat voor leuke sporten die uithoudingssporten wel niet zijn!!

Als ik dan denk dat een Torbjorn Sindballe vroegtijdig zijn carrière moet afbreken, dan prijs ik mij gelukkig dat ik daarpas een training kon afwerken. Het kan soms deugd doen hé!
En vergeet het niet: enjoy it!!

Ciao
t

Geen opmerkingen: