woensdag 4 februari 2009

Hivernales



Terwijl ik bezig ben met een stukje over ritme, probeerde ik dit weekend alvast de getrainde oefeningen (hoog ritme lopen) om te zetten in wedstrijd.
In 'les Hivernales' te Bosvoorde stond ik aan de start van een prachtige wedstrijd. Ook heel wat Ironmanagers en individuele atleten aan de start.

Zelf wou ik mijn wedstrijd progressief opdelen en startte vrij rustig. Bruno - Bruce - Clerbout stoof weg en was duidelijk voor de 10km gekomen (waar hij knap 4e werd). Olli Cornelis liep ook de 10 en liep de eerste kilometers met me mee. We liepen in een mooi groepje tot de eerste lange klim, waarbij ieder zijn eigen tempo koos. Ik liep net achter een groepje Abav lopers, waarbij ik uiteraard Chris Blomme nog goed kende van de vele trainingen samen te AVJabbeke.

Ook dit groepje viel uit elkaar en ik probeerde vooral op mijn ritme te focussen. Niet altijd gemakkelijk door het steeds wisselende parcours. Aan km 7 versnelde ik iets (iets vroeger dan vooraf gedacht) omdat ik me heel goed voelde en in een perfect ritme zat. Ik ging tot bij en voorbij Chris en bleef mijn ritme aanhouden.
Jurgen reed mee met de fiets, wat heel goed was om het ritme hoog te houden.

In de 2e helft waren er een aantal pittige afdalingen, en ik zag nr 3 en 4 in de verte lopen, maar echt veel dichter kwam ik niet. Zo kon ik mooi mijn positie houden en als 5e binnenlopen. Een heel leuk resultaat na een pittige week.

Deze week een rustig weekje met zaterdag dan een wedstrijdje te Koewacht.

Tegen volgende week probeer ik dan iets dieper in te gaan op het loopritme.

ciao
t

Geen opmerkingen: