zondag 6 juli 2008

Te lang geleden

Na de Halve Ironman van de UK stond voor mij een recuperatieweek op het programma. Voor de Ironmanagers was dit echter een week die volledig in het teken stond van de triathlons van Brugge en Stein.

In Brugge hele mooie prestaties. De hele knappe en deugddoende prestaties van de Veldemans waren uiteraard indrukwekkend, maar ook meer in de middenmoot presteerden de mannen en vrouwen heel sterk.

In Stein (waar ik 's avonds nog naar toe reed) was er de volgende dag een 3/4e triatlon. Pieter Hélin won er overtuigend, na een heel goed ingedeelde wedstrijd.
Voor de Ironmanagers die dit jaar in Florida aan de start staan van hun eerste Ironman, was dit een belangrijke test. Het weer nam alleszins Florida-vormen aan, dus dit was echt een goede test. Vooral mentaal kregen ze een voorsmaakje en algemeen kan ik zeer tevreden zijn over de prestaties. Het doel was voornamelijk de wedstrijd vlot uitdoen, wat de meesten goed afging.

Dat zowel dosering als vocht- en zoutopname enorm belangrijk is, werd hier wederom bewezen.

####

Op zondag avond reed ik onmiddellijk door naar La Roche, waar ik 4 dagen lang een seminarie mocht helpen mee verzorgen voor de Vlerick Management School. Op maandag en dinsdag de internationale groep (Engels spreken dus!) en op woensdag en donderdag Nederlands.
Ik stond er in voor de clinic ivm Fysieke Activiteit en ik besprak ook de resultaten van de fysieke testen die de mensen aflegden. Met zowel wat theorie als heel wat praktische tips probeerde ik deze managers op weg te zetten naar een actiever bestaan.

Het was voor mij alleszins een leuke ervaring. Vermoeiend was dit uiteraard ook en van trainen kwam (buiten 2 duurloopjes) niet zo veel in huis. Bij de 2e duurloop verdwaalde ik mijzelf een beetje (bewust?) zodat dit toch nog een vrij lange uitstap werd :)

####

Ondertussen was het al opnieuw weekend en haalde ik nog wat slaap bij. De triatlons van Nice en Brasschaat toonden opnieuw leuke prestaties, terwijl heel wat atleten dan een rustweek indoken.

Ikzelf trok deze week nog 2 dagen na de Ardennen, om mijzelf nog even kort te prikkelen. Samen met Jurgen trok ik naar Neuville (bij Philippeville) waar ik nog wat kilometers maakte.

We staan nu op een week van D-day en ik voel me eigenlijk wel goed. We zijn er klaar voor en kijken er naar uit. We zullen ons best doen en de rest zien we dan wel!!

Ook de andere mannen zijn er klaar voor:

- Stijn Veldeman: sukkelde wat met de achillespees, maar zal niet veel van zijn conditie verloren hebben. Is uiteraard, vooral mentaal, niet leuk, maar kan op die manier wel zonder druk naar de wedstrijd gaan.

- Stefaan Veldeman: straalt heel wat zelfvertrouwen uit en gaat er volledig voor. Zal heel goed voor de dag komen, denk ik.

- Peter Vermeulen: de man in vorm naar mijn gevoel. Heeft naast de ervaring (enorm voordeel!) een hele mooie sprong gemaakt (zowel in fietsen als lopen) en ik zie hem persoonlijk een hele mooie wedstrijd doen!!!

Samen met deze mannen vertrekken we op donderdag naar Zürich.

Ik probeer deze week nog wel wat feiten weer te geven.

We gaan wat rusten nu!!!

ciao
t

Geen opmerkingen: